Al meer dan 20 jaar wordt er op dinsdagavond gedart in Houten. Het begon allemaal bij een dartclub in Wijk bij Duurstede, waarbij fanatiek darter Edwin van Es elke week op dinsdagavond aanwezig was om een pijltje te gooien. Het was er elke week gezellig en er was een prijsje te winnen. Meestal een rookworst van de plaatselijke slager of koeken van de bakker. Omdat Edwin in Houten woont ging hij op een gegeven moment op zoek naar een plaatselijke dartclub, lekker dicht bij huis. Maar helaas, die was er niet. Daarom nam Edwin in 1992 het initiatief om zelf een dartclub op te starten. Er werd begonnen in Sportcafe de Lobben en na Mango’s heeft de Dartclub Houten bij Eddie’s een prachtige stek gevonden. Eddie’s Sportcafé heeft achtdartbanen, (door de dartbond goedgekeurde) competitiebanen. Inmiddels is Edwin van Es gestopt en heeft Willem Landman het over genomen en zijn we onderdeel geworden van de DVH. Bij DVH Dinsdagavondranking, kun je darten op elk niveau, zowel op recreatieve basis als in competitieverband. Elke dinsdagavond is het dartavond (ranking) bij Eddie’s. Inschrijven kan tot 19:55 uur bij Willem Landman. De kosten zijn € 3,- per persoon, en iedereen vanaf 18 jaar kan deelnemen. Naast de ‘dinsdagavond dartavond’ worden er geregeld darttoernooien georganiseerd in Eddie’s Sportcafe. Via deze site zullen de toernooien (single, koppel en teamtoernooien) tijdig aangekondigd worden en zal er ook een mogelijkheid komen om je online in te schrijven. Doordeweeks spelen er inmiddels 11 competitieteams en 2 Laco teams bij Eddie’s. De teams spelen op diverse niveau’s, van eredivisie tot vijfde divisie. Wil je zelf ook competitie gaan spelen? Kom eens langs bij een van de teams of op de dinsdagavond, we kunnen je er alles over vertellen. De competitie (Dartbond Midden-Nederland, www.dbmn.nl) loopt van september tot mei. Let’s play darts!