Al meer dan 20 jaar wordt er op dinsdagavond gedart in Houten.
Het begon allemaal bij een dartclub in Wijk bij Duurstede, waarbij fanatiek darter Edwin van Es elke week op dinsdagavond aanwezig was om een pijltje te gooien.

Het was er elke week gezellig en er was een prijsje te winnen. Meestal een rookworst van de plaatselijke slager of koeken van de bakker.
Omdat Edwin in Houten woont ging hij op een gegeven moment op zoek naar een plaatselijke dartclub, lekker dicht bij huis. Maar helaas, die was er niet.
Daarom nam Edwin in 1992 het initiatief om zelf een dartclub op te starten. Er werd begonnen in Sportcafe de Lobben en na Mango’s heeft de Dartclub Houten bij Eddie’s een prachtige stek gevonden.

Eddie’s Sportcafé heeft acht, door de dartbond goedgekeurde, competitiebanen. Nadat Edwin van Es ermee stopte heeft Willem Landman het over genomen en zijn we onderdeel geworden van de DVH.
Onder zijn leiding is de ranking uitgegroeid tot wat het nu is, met gemiddeld meer dan 20 deelnemers per avond.

Bij de DVH, kun je darten op elk niveau, zowel op recreatieve basis als in competitieverband. Elke dinsdagavond is het rankingavond bij Eddie’s. Inschrijven kan tot 19:55 uur in de hoek aan de bar bij baan 1.

De kosten zijn € 3,- per persoon, en iedereen vanaf 18 jaar kan deelnemen. Naast de ‘dinsdagavond ranking’ wordt er ook veel in competitieverband gedart bij de vereniging en er ook worden er darttoernooien georganiseerd in Eddie’s Sportcafé.

Via deze site zullen de toernooien (single, koppel en teamtoernooien) tijdig aangekondigd worden. Doordeweeks (ma, wo, do, vr) spelen er inmiddels 12 competitieteams en in het weekend 2 Laco teams bij Eddie’s.
De teams spelen op diverse niveau’s, van eredivisie tot de derde divisie.

Wil je zelf ook competitie gaan spelen? Kom eens langs bij een van de teams of op de dinsdagavond, we kunnen je er alles over vertellen. Je zult niet de eerste zijn die via de ranking bij een team terecht komt!

De competitie (Dartbond Midden-Nederland, www.dbmn.nl) loopt van september tot mei.

Let’s play darts!