Gesloten M-Nederland van onze DV Houten Darters - Dartvereniging Houten

Afgelopen zondag (7 januari) werden de kampioenschappen van Midden-Nederland georganiseerd in Houten. Ook darters van onze vereniging deden mee.

Singles

Bij de singles deed Eric van Meerveld het keurig. Hij won drie potjes met 3-0 om vervolgens bij de laatste 16 met dezelfde cijfers klop te krijgen tegen Jurriaan van Os. Ron van Swol won ook zijn eerste twee partijen met 3-0, maar verloor ondanks kansen bij de laatste 32 van Jurriaan. Willem Landman trof het niet bij de loting. Hij trof in de eerste ronde Fred van Biezen. Het werd een spannende pot maar helaas voor Willem kon hij de beslissende vijfde leg niet naar zich toetrekken. Jasper van Zwieten had de eerste ronde een bye, maar trof een ronde later Rob Mulder. Helaas was dit het eindstation voor hem: 0-3. John Schiffmacher had ook een bye in de eerste ronde, en verloor nipt bij de laatste 128 van Erik Bouwheer. De laatste 128 was ook het eindstation van DirkJan Kramer. Hij verloor kansloos van sterke Ronald Balfoort. En alsof het nog niet genoeg was... ook Jeroen Sopers verloor bij de laatste 128. Hij was niet opgewassen tegen Jurrit van Essen. Ook Rene van Woudenberg won deze ronde niet. Iwan Bos was met 3-0 te sterk. Martin Schwartz wist te verrassen door de laatste 64 te bereiken. Hij won bij de laatste 128 met 3-2, maar was een ronde later kansloos tegen Jacko Koot. Gertjan van Herk kon het met de sterke Daniel Brouwer niet slechter treffen in de eerste ronde. Hij vocht als een leeuw maar kwam net te kort: 2-3.

Bij de dames werd eerst een poulesysteem gespeeld. Helaas plaatsten Cynthia Hilster en Jacky Goes zich niet bij de laatste 4. Diana van Houten redde het wel maar moest haar meerdere erkennen in Diana van Eekelen, die het vervolgens in de finale moest afleggen tegen Anneloes Menger: 4-1.

Koppels

Bij de koppels kwamen de volgende spelers tot de laatste 64: Gertjan van Herk met koppelmaat Raymond de Vries nipt (2-3) uitgeschakeld. Ook Cynthia Hilster verloor in deze ronde. Zij verloor 3-0. Ron vd Bilt trof het samen met partner Hans Senders niet: zij troffen bij de laatste 64 het sterke duo Jeffrey Bekema en Jeffrey Beekhuis (0-3). Ook Willem Landman en Martin Schwartz troffen het niet en gingen met dezelfde cijfers onderuit tegen Claassen/Motshagen. Diana van Houten, met partner Lisette Huijnck, hadden kansen maar verloren helaas ook zonder een leg te winnen.

DirkJan Kramer kwam met partner Klaas Slagter wel bij de laatste 32. Helaas konden ze een mooie 3-0 winst geen vervolg geven en verloren ze een ronde later met 1-3. Ron van Swol en Eric van Meerveld boekten een mooie 3-0 overwinning bij de laatste 64, maar delfden een ronde later nipt het onderspit tegen het sterke duo Van Gend/Balfoort. Jasper van Zwieten kwam met partner Paul Britink ook bij de laatste 32. Na een 3-2 winst een ronde eerder waren ze een ronde later helaas kansloos tegen Vd Berg en Kuipers. Jeroen Sopers tot slot won samen met partner Gerrit van Doorn de wedstrijd bij de laatste 64 van Rene van Woudenberg en dameskampioen Anneloes Menger. Een ronde verder waren 12 matchdarts helaas niet genoeg tegen Henk Hansen en Thomas Ulrich: 2-3.