LACO dames Nederlands kampioen - Dartvereniging Houten

De LACO-dames van Dartbond Midden-Nederland, met DV Houten-leden Saskia van Zoeren, Cynthia Hilster, Sandy Tichelaar en Petra Marcus, captain Jeroen Sopers en vaste schrijver Rene van Woudenberg zijn in Sporthal de Corlaer in Nijkerk Nederlands kampioen geworden.

In een warme sporthal werd in de halve finale afgerekend met de dames uit Noord-Holland, 6-2. Den Haag, met topper Sharon Prins, schakelde Friesland uit, waardoor onze dames het op moesten nemen tegen Den Haag, die toch wel favoriet waren voor de titel. In de singles ging het nog niet zo goed. Anneloes verloor nipt, terwijl ook Petra en Jacolien verloren. Aileen en Saskia zorgden voor de punten aan onze kant, waardoor de tussenstand na de singles 2-3 was. Een lastig besluit voor DV Houten-lid en captain Jeroen samen met Rene van Stipriaan volgde, want wie moesten de koppels spelen en wie is haar zenuwen het beste de baas voor een eventueel beslissende solo? Besloten werd om Petra te bewaren voor de solo. In de koppels werd deze keuze beloond doordat beide koppels Aileen/Saskia en Anneloes/Jacolien de winst pakte. 4-3 voor ons! De tweede serie koppels werd in punten eerlijk verdeeld. De teamronde kon ons de winst brengen, maar zenuwen zorgden voor mindere scores waardoor Den Haag gelijk kon maken: 5-5. De solo zou beslissend zijn! Petra ging goed van start en pakte de eerste twee legs. Daarna zakte het niveau wat in en werd het spannend, Den Haag kwam een leg terug. In de vierde leg kreeg Petra pijlen voor de wedstrijd. De tweede pijl op dubbel 8 was raak, het was feest!!!

IMG_2549 (1)

DV Houten is trots op onze Nederlands kampioenen!!!