Arfos Dragons handhaaft zich na een bizar competitieslot - Dartvereniging Houten

De Dragons hadden het een week of 2 geleden geheel in eigenhand. Een 7-2 winst op de nr laatst moest voldoende zijn om te handhaven in de Eredivisie. En daar had het lang niet naar uitgezien. Er werd echter werd met moeite met 5-4 gewonnen bij de gekke kikkers (waar de eerste wedstrijd nog 9-0 was), waardoor de laatste wedstrijd tegen Dirty Jobzz eigenlijk nog 4 punten gehaald moesten worden.

Het werden er slechts 2 en toen kon het lange wachten beginnen. Nog 3 concurrenten waren over voor de ene degradatieplek, waar je niet wil eindigen. Het begon met Beasty Boys die niet heel verrassend precies genoeg punten haalden bij een koploper die al vrijwel kampioen was. Nog 2 kansen te gaan, maar zoals verwacht haalde Break Out genoeg punten tegen de Pirates die al gedegradeerd waren.

De laatste vrijdag van de competitie moest daarom verlossing brengen en via een live whatsapp-verbinding werden we op de hoogte gehouden van de verrichting van Beunhazen tegen DCU. Bij winst was Beunhazen veilig. Zou DCU winnen dan waren de Draakjes veilig. Een partij die in principe alle kanten op kon en daarom was de ontlading groot toen na ruim een uur een 0-5 score op het bord stond. De champagne kon open, want de Dragons weten zich verzekerd van nog een jaar op het hoogste niveau.