De ontknoping - Dartvereniging Houten

De competitie nadert het einde. Na deze week nog 2 wedstrijden en dan weten we hoe de kaarten geschud zijn. Tijd om eens een rondje kangs de teams te maken om te kijken hoe iedereen ervoor staat.

Arfos Dragons (Ere):
De Draakjes wisten dat het een lastig jaar zou worden in de Eredivisie. Na een wat stroeve start zijn ze nu echt helemaal op stoom. Wel wordt er nog met 3 teams gevochten om de laatste degradatieplek te ontlopen. Een keurige 6-3 overwinning gisteren tegen de nr 5. in de competitie heeft lijfsbehoud wel weer een stapje dichterbij gebracht.

Het Chaos Team (2A):
Hat Chaos Team heeft maar één doel en dat is promoveren naar de eerste divisie. Daarnaast ook nog kampioen worden zou de slagroom op de taart zijn. Danny en zijn mannen zijn in een hevige strijd gewikkeld met Yuuup (Het team van onze penningmeester) om de eerste plaats. De onderlinge confrontatie deze week werd echter in het voordeel van Yuuup beslecht, waardoor het verschil nu 3 punten in het voordeel van Yuuup bedraagt. Dat worden dus nog een spannende 2 weken.

Andartica (2B):
Na vorig jaar gedegradeeerd te zijn uit de 1e divisie, leek Andartica aanvankelijk bovenin de 2e divisie mee te gaan draaien. Langzaam maar zeker verloren ze een hoge positie op de ranglijst uit het oog en inmiddels staat het team stevig in de middenmoot van divisie 2B. Degraderen kan niet meer en promoveren zit er waarschijnlijk ook niet meer in.

The Vikings (3A)
The Vikings doen het al het hele seizoen goed in divisie 3A. Na een tijd bovenaan de ranglijst te hebben gestaan, zijn ze inmiddels gezakt naar plek 4 en promotie is wel een beetje uit zicht. Niettemin een prima prestatie!

Pooltime (3B)
Pooltime heeft een wat apart seizoen. In de eerste helft werden de overwinningen aaneengeregen met een hoge positie op de ranglijst als gevolg. Pooltime leek rechtstreeks op promotie af te stevenen, wat gezien de kwaliteiten van het team ook zou moeten kunnen. De tweede competitiehelft zijn de resultaten echter wisselvallig, waardoor Pooltime gezakt is naar een 6e plaats. In theorie is promotie mogelijk maar dan moet echt alles meezitten.

Eddie's 1 (3C):
Eddie's allereerste dartteam ging het dit jaar doen in de 3 divisie met versterking van Rick en waar het ieder jaar knokken is om erin te blijven, is het Kevin en zijn mannen gelukt om zich ruim voor het einde van de competitie veilig te spelen. En dat is een prima prestatie!!

Mango's 1 en Tru Blue (4A):
Mango's 1 was afgelopen jaar jammerlijk gedegradeerd uit de 3e divisie, maar horen daar natuurlijk eigenlijk wel thuis. Het hele jaar draaien ze al bovenin mee en momenteel staan ze op een 3e plaats die recht geeft op promotie. De strijd met de nr 4 is echter nog niet gestreden. Dat worden dus nog een paar spannende potjes. True Blue heeft geen gelukkig seizoen dit jaar. Momenteel wordt de 13e plaats bezet en dat betekent degradatie. Er is nog een kans dat degradatie ontlopen wordt maar dan moeten er veel punten gehaald worden in de laatste paar wedstrijden.

Mango's 2 en Bull's Tail (4B):
Beide teams hebben een wisselvallig seizoen gedraaid. Voor beide zat promotie er niet in en was het zaak zich zo snel mogelijk veilig te spelen. Dat is beide teams glansrijk gelukt. Slechts één punt scheidt hen op de ranglijst en het gat naar de degradatieplekken is 30 punten (!). Prima dus. De onderlinge confrontaties werden gelijk verdeeld, alleen wist Mango's de uitwedstrijd met 7-2 te winnen, waar ze thuis de overwinning met 5-4 aan Bull's Tail moesten laten. Dus ondanks dat Bull's Tail een plek hoger staat, mag Mango's 2 zich de morele winnaar van de onderlinge tweestrijd noemen.

Straight Arrow en Let's Play (4C):
Straight Arrow was vorig jaar gedegradeerd uit de derde divisie. En dat is eigenlijk wel de plek waar ze thuishoren. Het is dan ook niet verwonderlijk dat ze nu bovenaan staan in divisie 4C. Al is de strijd met de nr 2 nog wel spannend. Promotie is inmiddels een zekerheid en een 6-3 overwinning in de derby tegen Let's Play gisteren heeft wederom aan kop van de ranglijst gebracht. Let's Play speelt al het hele seizoen in de middenmoot. Zowel promotie als degradatie zitten er al een hele tijd niet meer in. De mannen van Ron Louwer gaan zich dus keurig handhaven dit jaar.

Mango's 4 (5A):
Mango's 4 staat op een keurige 2e plaats die recht geeft op promotie. Wel zijn ze nog in een hevige strijd met de nr 3 gewikkeld. Beide team spelen de laatste 2 wedstrijden tegen middenmoters uit de competitie. Aangezien het verschil slechts 2 punten is, moet er dus nog even geknald worden die laatste wedstrijden.

Mango's 3 (5B)
Mango's 3 speelt het hele jaar al in de middenmoot en daar komt ook deze laatste weken geen verandering in. Momenteel wordt de 9e plaats bezet en in de laatste 2 weken kan er nog 2 plaatsen gestegen worden, en ook nog 2 plaatsen gedaald worden.

Veel succes iedereen in de laatste paar wedstrijden!!