Break Out lijkt meer op Brak Out - Dartvereniging Houten

Maandag stond om 20.00 uur de wedstrijd Brakke Out - Het Chaos Team uit Houten op het programma. Brake Out was gewaarschuwd door de Horden Bro's die nog lang van slag waren geweest na de laatste keer dat Chaos langs kwam. Kon Chaos misschien nog een keer zoiets teweeg brengen?

Captain Danny Wever had wat last van z'n arm maar begon toch nog aardig. Het werd echter steeds moeizamer. Toch wist hij ternauwernood de partij met 3-2 te winnen. Edwin Veldhuyzen had door zijn wedstrijd tegen Lars Keier op de Friday Night Dartzz een flinke dosis zelfvertrouwen getankt en dat was te zien. Hij won zijn single eenvoudig met 3-1. Vervolgens was het de beurt aan Dennis van de Berg, die ook geen kind had aan zijn tegenstander en zo was om 20.45 uur de stand alweer 3-0. Ja, dit hadden ze kunnen weten bij Brake Out. Maar in tegenstelling tot de Horden Bro's leek het ze niet echt te deren. Zeker niet toen Danny Nesselaar de 4e partij aan zijn tegenstander moest laten. Een 3-1 voorsprong na de singles dus.

Toen echter vervolgens de eerste koppel ook verloren ging, zag de tand er met 3-2 niet meer zo rooskleurig uit en ineens moest Chaos gaan vechten voor de punten. Gelukkig werden het 2e en 3e koppel "gewoon" gewonnen door Captain Danny en Dennis met respectievelijk 3-1 en 3-0. Hierdoor was de stand 5-2 en was de winst in ieder geval binnen.Vervolgens mochten Danny N. en Edwin weer aantreden omdat Mario Schinkel aangaf niet te hoeven spelen. Mario zag deze keuze beloond worden met een 3-1 overwinning met een uitstekende Danny Nesselaar, die zijn dubbels gemakkelijk vond, waar hij eerder op de avond de nodige pech had gehad.

Aangezien de bierronde van Chaos echt van een belabberd niveau was, werd de eindstand 6-3 in het voordeel van Chaos. Er heerste een beetje het gevoel van "maar 6-3?". Maar in de 2e divisie is het nou eenmaal niet zo makkelijk om de 9-0 overwinningen aaneen te rijgen. Echter met 100% inzet van alle teamleden moet promotie er ook dit jaar in zitten voor Het Chaos Team. Blijft nog staan de vraag hoe Het Chaos Team om zal gaan met de teleurstelling van een nederlaag. Hopelijk hoeft deze vraag voorlopig nog niet beantwoord te worden.