"Chaos in Cobus" - Dartvereniging Houten

2014-06-09 21.50.45Dinsdag 27 oktober liep op z'n eind, toen Chaos in Cobus arriveerde. Zoals gebruikelijk deed men de naam eer aan en verliep dat lekker chaotisch. Na een week rust vanwege de bekercompetitie opende D. Wever gelijk met een 130 finish. Ja, Chaos was binnen hoor en er was niet te merken van een week rust. Althans, zo leek het... Zeker toen er in de tweede leg een 117 finish in de maak leek. Het leek vuurwerk te worden maar de 117 viel niet en de leg ging naar Estrella. Vanaf dat moment ging het niet meer vanzelf. Zo werd het zelfs 1-0 voor Estrella na een 3-2 overwinning. Even geen Chaos dus...

Maar Chaos zou Chaos niet zijn als ze niet even orde op zaken zouden stellen. M. Schinkel en D. v/d Berg zorgden voor een 2-1 voorsprong. Vervolgens was het de beurt aan D. Nesselaar, die goed gooide, maar ook moeite had met de dubbels. Bij een 2-1 achterstand gooide hij een hele goede leg, maar treuzelde even op de dubbel. Hierna zag hij zijn tegenstander 3-1 maken en de partij naar zich toe trekken (gestolen, laat dat duidelijk zijn!)

2-2 uit de singles, het was even wennen voor Chaos. Maar door in de koppels snel uit te lopen naar een 5-2 voorsprong, maakte Chaos de bedoelingen voor dit seizoen snel duidelijk. Promotie naar de 1e divisie is het doel! Het werd nog wel 5-3 door een goede partij van Estrella met een 15 darter en een 107 en 100 finish. Er kwam een einde aan deze ietwat moeizame avond voor Chaos met het winnen van de bierronde. D. Wever gooide de dubbel 1 ditmaal gewoon staand maar hiermee bracht hij wel  Estrella op de knieën. Hiermee werd het dus uiteindelijk 3-6 voor Chaos!

Tot slot werd nog vernomen dat de Super Horden Bro's nu pas van de klap bekomen zijn van enkele weken terug toen ze met 7-2 door Chaos weggevaagd werden. Prompt verloren ze de wedstrijd daarna weer en werd deze week pas weer een winst bijgeschreven. Het geeft maar weer eens aan wat een Chaos-storm aan kan richten. Zou dit de kampioen worden van Divisie 2A?