Uitslagen competitieweek 2 - Dartvereniging Houten

Week 2 zit erop en wat voor week was het! Tot en met donderdag hadden alle teams hun wedstrijd gewonnen op één na. Maar dat kon ook niet anders omdat 2 teams van de vereniging tegen elkaar speelden. Het venijn zat hem echter in de staart, waar nog een paar verliespartijen werden genoteerd.

Kraker van deze week was toch wel de derby tussen Mango's 2 en Bull's Tail. Op voorhand was hier niets over te zeggen omdat Bull's Tail met 2 invallers speelde. Na de singles was de stand 2-2 en bleek de derby dus ongemeen spannend. Vervolgens gingen Mariska en Justin helemaal los en werd het publiek getrakteerd op een potje showdarts van de bovenste plank. Mariska finishte een leg met D16/D8 en Justin met D1/D17. Toen leek het verzet gebroken en liep Bull's Tail uit naar naar 2-5. Wilco deed een duit in het zakje met een 106-finish om de eer te redden en ook de bierronde ging nog naar Mango's 2 waardoor de schade nog enigszins beperkt bleef.

Verder maakte Andartica in het begin van de week duidelijk dat ze mee gaan doen om de bovenste plaatsen dit jaar door ook deze week afgetekend te winnen met 6-3 van DV Jobzz Old School. Hetzelfde geldt voor Straight Arrow dat na de 8-1 van vorige week, deze week met 7-2 wist te winnen. Ze staan dan nu ook afgetekend boven aan in hun poule.

Zoals gezegd zat het venijn in de staart. Eddie's 1 won vrijdag met 4-5 van Purple 1 uit Zeist, maar er had meer in gezeten als de dubbels wat minder stroef waren gegaan. De Dragons liepen tegen een 7-2 nederlaag aan tegen De Beunhazen, ondanks 3 x een 180 en een 133-finish. Er wordt duidelijk wat meer gevraagd in de Eredivisie. Tot slot liep Let's Play tegen een onnodige 5-4 nederlaag aan tegen D.V.D.V.D. Het Selectieteam. Tot slot vermelden we nog even dat de wedstrijd van True Blue met een week is uitgesteld vanwege het overlijden van een teamlid van de tegenstander.

Al met al kunnen we zeggen dat de meeste teams de competitie aardig begonnen zijn. Nog even een overzicht van de bookies van deze week voor zover bekend:

Eric van Meerveld: 2x 180; 133F
Jeroen Sopers: 1x 180
Dennis Kloek: 1x 180
Wilco Breeweg: 106F

Alle uitslagen van week 2 zijn HIER te vinden. En nu op naar week 3!