DVH Eddie's Eagles

Locatie: Eddie's Café
Speelavond: woensdag

De stand:
  Teamnaam Pt. Winst  Uit  Gem.
DV Houten Eddie's Eagles 52 7 8 6.500
No Limit 48 7 7 6.857
The Molossers 42 5 7 6.000
Xero Zero 38 5 8 4.750
Dreamteam 38 5 8 4.750
Crazy Frogs 1 34 4 7 4.857
Proeverij 3 33 3 7 4.714
Hippo 2 32 3 7 4.571
Kale koppen niet te stoppen 26 3 7 3.714
10  De Burcht 3 26 1 7 3.714
11  Hawaii five-O 25 4 7 3.571
12  L.P.D. Keurslager 25 3 7 3.571
13  Break Out Outsiders 21 1 7 3.000
14  Nice Flight 19 0 8 2.375

Onze vaste trouwe supporter/adminstratief medewerkster Manon maakte een hilarisch verslag van onze competitiewedstrijd

Wedstrijdverslag 07-11 tegen Nice Flight in Café de Stee te IJsselstein

Opstelling:
A. Eric van Meerveld
B. Ron van Swol
C. Gino Helder
D. Arnold Faverus
Reserve: Hans Marcus
Aan het werk: Peter Bijl
Standaard afwezig: Steven Smith
Personal teamassistent/notulist: Manon Hoogendoorn

Na een vriendelijk ontvangst door de barvrouw, 2 bakjes koffie p.p. en 20 minuutjes ingooien begonnen wij in IJsselstein aan onze 8e competitiewedstrijd.

Round Robin
Ondanks dat het algemeen bekend is dat Eric een ontzettende hekel heeft aan de Round Robin, gooit hij hem -na een dreigende opmerking van Ron- uit met een 140 en een 108 finish. Ook Ron gooit zijn leg mooi uit op tops. Gino verliest zijn leg en daarmee ook zijn 100% score in de Round Robin maar gelukkig maakt Arnold het goed met een prima finish. Na 6 pijlen ingooien begint Eric aan zijn tweede leg in de Round Robin. En dat terwijl het Frozen-Time (koude handen) is. Hij begint met mooie scores maar mist tops en had wat extra pijlen nodig voor zijn dubbel maar met een goede afloop. Gino grijpt zijn herkansing na wat missers op de dubbel maar zorgt er wel voor dat het eerste punt binnen is!

Singles
We kunnen gewoon A-B-C-D doen in de singles, toch? werd mij ingefluisterd door onze teamcaptain Ron. Eric gooit zijn eerste 180 in zijn single, mijlpaal! Zowel de scores als de dubbels gaan niet zoals gewenst en komt daardoor 2-1 achter. Hij begint de 4e leg met prima scores en gooit deze uit met dubbel 1. Gelukkig kon hij zijn koppie leegmaken voor de beslissende leg, miste 114 op tops maar gooide hem daarna alsnog uit. Het 2e punt is ook binnen! Ron mist 101 op dubbel 12 maar gooit hem daarna mooi uit. Na wat peptalks voor zichzelf die ze in Houten nog konden horen wint Ron met 3-0. En wat zeggen we dan... WINNEN IS WINNEN! Helaas wilden de scores niet bij Gino zijn eerste leg en hij verliest deze. Geen man over boord, de tweede leg ging gelukkig al veel beter. Hij komt goed terug en wint uiteindelijk met 3-1. Na een glas aanmaak-sprite toch maar aan de radler gegaan, misschien helpt het. Al met al, ook het 4e punt is binnen! Aan Arnold nu de taak om de winst binnen te slepen. De kijkers dwaalden een beetje af. Op gegeven moment was Britney Spears het hoofdonderwerp, er werden beloftes gemaakt en ik werd toegevoegd aan de team groepsapp.... Eric maakte een verstandige keuze te door Arnold maar eens aan te gaan moedigen. Die wint zijn eerste leg maar verliest een moeizame tweede leg. De concentratie is weg zodra een groepje tieners naast de dartbanen luidruchtig een potje komt poolen en de deur steeds hard dicht laat vallen. Hij maakt wel 2-1 en mist 91 op dubbel 14 voor de winst. Zijn tegenstander profiteert hiervan en gooit hem uit. Het ging niet vanzelf maar Arnold weet toch de winst binnen te slepen met een eindstand van 2-3.

Koppels
Tijd voor de koppels. Arnold speelde nog onder de ondergrens en werd daarom gewisseld. Tijd voor Hans om te shinen! Ons sterkoppel bestaande uit Gino en Eric trappen af. De tegenstanders gooien de eerste leg al uit terwijl wij nog op 219 stonden.... Arnold zei het nog zo, geen kusjes meer voor Gino voor de wedstrijd. Gelukkig herstelde Gino zich en hij gooide dubbel 10 uit voor de gelijkmaker. Eric krijgt de kans om 170 uit te gooien, eerste pijl zit, tweede pijl net boven de triple 20. De teleurstelling was aan zijn gezicht af te lezen, zeker na de gemiste 9-darter op de dinsdagavondranking deze week. Helaas was ook in deze leg de tegenstander net iets eerder met uitgooien, 2-1 achter. Even zweten, toch 2-2 en tijd voor de beslissende leg. De opluchting was van alle gezichten af te lezen toen Eric 55 met 15 en tops. Tijd voor Ron en Hans om een beetje eer te redden. De tegenstander maakte een flinke rekenfout gooide 161 uit met triple 20, triple 17 en dubbel bull terwijl ze op 141 stonden, die moet zuur zijn. Gelukkig gooide Ron de leg uit met 19 en dubbel 18. Ron baalt zichtbaar van zijn prestaties en ze verliezen de tweede leg waardoor ze op 1-1 komen. Ik neem ook maar een radlertje, die aanmaak cola komt mij inmiddels ook mijn neus wel uit. Ron gooit dubbel 11 uit en daardoor komen ze weer op voorsprong. Hans hersteld gelukkig zijn enorme rekenfout en gooit dubbel 1 uit voor de winst. Inmiddels dus al 0-7 voor ons. In de tweede ronde koppels van Hans en Ron gooide de tegenstander een mooie bullfinish. Hans gooide een mooie 76 finish en maakt terecht 1-1. Ron mist tops door zowel de 20 als de 10 en de 5 aan de binnenkant te gooien en helaas weet Hans de 5 niet uit te gooien en was de tegenstander ons te snel af. Ron gooit dubbel 10 uit voor de gelijkmaker. Spannende laatste leg en ook de 4e 3-2 valt onze kant op. Gino en Eric mogen deze avond afsluiten met de laatste koppel. Prima gegooid en Eric gooit tops uit voor 0-1. Het kan alleen maar beter gaan was Eric zijn motto voor de tweede leg. Na flink wat missers op de dubbels maakt de tegenstander 1-1 en ook 2-1. Mazzel, toch nog 2-2. Zouden wij dan ook deze 3-2 winnen? Gino mist 129 op dubbel 18 nadat de tegenstanders al 15 matchdarts gemist hadden. De tegenstander gooide hem alsnog uit en de laatste partij verliezen we met 3-2.

Je eigen spel spelen is nog een leerpunt voor de Eagles, het niveau was niet om aan te gluren maar het is voldoende om te winnen. Met 5 keer 3-2tjes die we toch 4 van de 5 keer pakten een mooie overwinning 8-1 neergezet. Niet eentje om over naar huis te schrijven maar ik doe het toch, en winnen is winnen!

Lieve mannen, ik heb weer van jullie genoten vanavond, tot volgende week!

Kus, Manon

Week 1 van seizoen 2018/2019 staat voor de deur en de Eagles gaan deze competitie met vertrouwen in. Dit wordt mede gevoed door de goede resultaten van de spelers op verschillende toernooien deze zomer.