Op 20 april werd door de DBMN het jaarlijkse Kip Kuikentoernooi georganiseerd in Amersfoort. Tim en Tom deden mee met dit toernooi en wisten de B-finale winnend af te sluiten.

Het Kip Kuikentoernooi is een gezellig paastoernooi dat al een aantal jaar door de DBMN in Amersfoort wordt georganiseerd. In dit toernooi vormen de kip (18+) en het kuiken (18-) samen een koppel en moeten er punten worden gehaald in verschillende spelvormen. Na een poulefase spelen de besten een afvalsysteem aan de A-kant en de overige een afvalsysteem in de B-kant.

Het was voor Tim het eerste toernooi dat hij speelde en voor Tom was het ook al weer een aantal jaar geleden dat hij deel had genomen aan een toernooi. In het begin moesten ze dan ook allebei een beetje inkomen, maar toch werden er al mooie scores gegooid en werden er punten gehaald. Na de laatste wedstrijd in de poule bleek het puntentotaal net niet genoeg voor de A-kant dus vervolgden zij hun weg in de B-ronde.

Hier bleek dat ze toch al aardig waren opgewarmd (en goede tegenstanders hadden in de poule) want zowel de kwartfinale als de halve finale werd gewonnen met 2-0. Op naar de finale dus!

In de finale werd een best-of-five gespeeld. Hierin bleken de teams aardig aan elkaar gewaagd te zijn, want na vier legs stond er 2-2 op het scorebord. Een beslissende leg moest de beslissing brengen. Ook in deze leg was het weer spannend en kwamen beide partijen op een finish: Tim en Tom op dubbel 19 en de tegenstander op dubbel 18. De laatste had echter niet goed opgelet en gooide met één pijl de dubbel 19 uit, waarmee hij zich doodgooide. Daarna kon Tim aanleggen voor de wedstrijd en wist met 16/dubbel 11 de leg en daarmee ook de partij te beslissen!

Een gezellige dartdag werd daarmee afgesloten met een eerste plaats en een mooie prijs!