Alles begint met een idee, zo ook het oprichten van een dartvereniging. Het moet ergens in 2013 zijn geweest of misschien sluimerde het al eerder in het hoofd van Jeroen Sopers: Houten heeft behoefte aan een dartvereniging! Darten is een sport die je prima kunt beoefenen zonder onderdeel uit te maken van een vereniging, maar het is zoveel leuker om dat wel te doen. Jeroen zag allerlei voordelen voor zich van een dartvereniging en dan vooral in combinatie met Café Eddie's als speellocatie, maar niet alleen dat, want de vereniging moest voor álle darters in Houten zijn dus ook spelers van andere locaties moesten zich welkom voelen bij de vereniging. Het belangrijkste doel was in ieder geval om Houten iets te geven waarmee alle Houtense darters zich kunnen identificeren. Zo verzamelde Jeroen in 2014 een aantal mensen om zich heen, waarmee hij op 27 mei 2014 Dartvereniging Houten oprichtte.

Inmiddels zijn we 4,5 jaar verder en is de vereniging uitgegroeid tot een volwassen vereniging met ruim 70 leden die de sport op alle niveau's beoefenen. In die 4.5 jaar is twee keer een Open Houten georganiseerd met ruim over de 100 deelnemers, waaronder ook deelnemers van naam zoals ex-wereldkampioen Alan Norris of Jermaine Wattimena die inmiddels regelmatig op v te bewonderen is. Maar ook maatschappelijk is de vereniging erg actief. De al eerder genoemde Open Houten stond altijd in het teken van een goed doel waarvoor geld werd opgehaald. Bij de eerste editie was dit Stichting ALS en bij de tweede editie Hospice Houten. Daarnaast is in de afgelopen jaren het G-darts opgezet. In samenwerking met welzijnsorganisatie Van Houten & Co wordt er iedere maand een dartmiddag georganiseerd voor mensen met een beperking. Dit zijn hilarische middagen waarbij spelvreugde voorop staat. Dit is ook de enige activiteit waarbij vrijwilligers staan te dringen om mee te mogen helpen. En naast deze bijzondere activiteiten is er natuurlijk ook nog gewoon de competitie die voor alle teams geregeld moet worden. Iets waar toch een groot deel van de tijd in gaat zitten. Allemaal zaken waar Jeroen zich persoonlijk hard voor gemaakt heeft en waar hij ook persoonlijk erg veel tijd in gestoken heeft.

Alles bij elkaar is er in 4,5 jaar dus enorm veel gebeurd en gerealiseerd ten behoeve van de dartsport in Houten. En dat begon dus met een idee..... een idee van Jeroen Sopers, die met zijn aanstekelijke enthousiasme de juiste mensen om zich heen heeft weten te verzamelen die zijn passie deelden. Die altijd mensen weet te verbinden, enthousiast te maken en voor zijn ideeën weet te winnen. Een man met een missie en nu 4,5 jaar na de oprichting komt hij tot de conclusie dat het tijd is om het stokje over te dragen, omdat er een prachtig fundament van een prachtige vereniging staat. Missie geslaagd dus.

Dartend Houten mag Jeroen dankbaar zijn voor wat er de afgelopen 4.5 gerealiseerd is, maar toch vooral voor het feit dat hij een idee had en besloot dit idee concreet te maken.

Bedankt namens de leden van DV Houten!