Na 13 weken kwam de zomerranking van DV Houten afgelopen dinsdag, onder de deskundige leiding van Manon Hoogendoorn, tot een geweldige climax. De twee grote kanshebbers voor de eindoverwinning bleken na loting in dezelfde poule te zitten. Zo werden Gertjan van Herk en Kevin Kuipers al vroeg aan elkaar gekoppeld. En om het nog extra spannend te maken zat Ron van Swol ook in deze poule waardoor het een ware poule des doods werd.

Gertjan begon slecht tegen Kevin en verloor de rechtstreekse confrontatie. Zijn tweede westrijd wist hij wel te winnen, maar doordat Ron zijn eerste twee wedstrijden won (waaronder tegen Kevin) wist Gertjan, dat hij zijn laatste partij tegen Ron moest winnen om niet in de verliezersronde terecht te komen. Dat lukte Gertjan niet, waardoor zijn eerste plaats in de ranking serieus in gevaar dreigde te komen. Zeker toen hij ook in de verliezersronde snel strandde.

Kevin Kuipers had dus de eindoverwinning in de ranking voor het grijpen, maar moest daarvoor wel de finale halen. Arnold Faverus, die aan een sterke reeks bezig is, versperde hem echter de weg in de kwartfinale. En zo werd Gertjan van Herk, ondanks een dramatisch verlopen avond, toch nog winnaar van de zomerranking van DV Houten.

De volledige stand van de zomerranking is te vinden via onderstaande link. Wij danken Willem Landman en Hilco Joling weer voor hun tomeloze inzet en Manon Hoogendoorn voor haar assistentie en niet aflatende enthousiasme.